Tancant el Taller de creativitat


segona sessió del taller

Amb l’Antoni Martí hem baixat a Barcelona a tancar el taller de creativitat que havíem iniciat a l’Escola Mare de Déu de Núria a mitjans gener. Com ja vam dir a la primera entrada sobre el tema, la primera sessió del taller va ser molt positiva. Els alumnes de 2n d’ESO van ser molt participatius i es van deixar anar sense complexes i els resultats van ser molt potents. En aquesta ocasió, partint de tres paraules que havien obtingut d’un dels exercicis de la primera sessió, havien de crear un projecte i presentar-lo en públic, als seus companys i a nosaltres.

El projecte i la presentació l’han desenvolupat a classe amb el seu tutor i, malgrat que s’ha notat que no han comptat amb gaire hores lectives degut a les avaluacions, a les colònies i a les assignatures curriculars, estem contents perquè, tot i així, s’ha treballat i han sortit projectes força diferents. Quelcom que reforça la idea que la creativitat no és inventar quelcom nou, sinó donar una visió diferent a una realitat comuna.

Els projectes finals han versat des d’un documental que reflexionava sobre la manera que tenim de viure la vida i apostava per veure-ho tot amb els ulls de l’infant, un gabinet de psicologia que proposava teràpies naturals i xarxes socials, un anunci de colònia amb una platja despullada com a protagonista i un de medi ambient amb la mateixa platja feta a partir d’un mural de classe on s’hi representaven les deixalles que embruten i que hauríem de treure, un parell de còmics que recollien les paraules sorgides a través del traç i de la història…  Les presentacions anaven acompanyades d’un power point que havien realitzat sense tenir-ne pràctica i en el que hi apareixia so, text, imatge i, inclòs, en algun, el vídeo del projecte.

Fent autocrítica, pensem que al taller li ha faltat una sessió dirigida més. Si tenim ocasió de tornar-lo a realitzar, crearem una sessió intermitja per treballar amb els alumnes els projectes i les presentacions. Així no ho carregarà tot el professorat i podrem donar-los unes pautes d’estil més empresarial. Hem valorat que hi havia idees bones, però que a la majoria els hi faltava una volta més. Mancava aquell element que li donés el factor d’originalitat. Per exemple, plantejar-se: què podríem trobar de diferent en aquest anunci o en aquest gabinet de psicologia respecte als habituals? Quin és l’element diferencial? Finalment també ha faltat, això també a causa de la poca disponibilitat de temps que han tingut, que les presentacions estiguessin un pèl més treballades. Aquestes han de servir per vendre el projecte i, per tant, és bàsic projectar la veu, tenir un discurs ben estructurat i que la presentació, estèticament, guardi coherència amb el projecte.

Tot i aquests petits serrells que es poden millorar, sobretot per part nostra, hem de felicitar a aquests alumnes de 2n d’ESO que amb tant poc temps han fet una feina digna i brillant. Gràcies per participar-hi amb tantes ganes !

 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s